Wybieramy opakowanie dla produktu

Opakowania towarów mają niezbity wpływ na wysokość sprzedaży tych towarów. Właściwie każdy produkt, który jest dobrze zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do produktów jest de facto bardzo wymagającym zadaniem, niemniej jednak jeżeli weźmie się za to osoba, która ma edukację i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest rzeczywiście dobry.




Przede wszystkim projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane inaczej niż na przykład biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeżeli już produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Oczywiście nie zawsze do pakowania jedzenia stosuje się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Np jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski wszakże w ogólności nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich towarów spożywczych. Mimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi czas, by osiągnąć perfekcję i aby produkt finalny przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym dużo lepiej.

Sprawdź: zobacz dalej